Údaje, které na vašem webu nesmí chybět
10. 11. 2020
Autor: Nikola Jankovičová
Identifikační údaje jsou naprosto nezbytné
Stránky jako „Kontakty“ nebo „O nás“ nechybí na většině webů. Najdete na nich jméno firmy, telefonní číslo, kontaktní formulář… To ale zdaleka nestačí. Na webu, stejně jako na všech obchodních listinách, musí být podle zákona uvedeno:
- Název firmy/jméno živnostníka
Místo podnikání/sídlo (případně i všechny pobočky) - Identifikační číslo (IČO, DIČ (pouze pokud DIČ neobsahuje vaše rodné číslo))
- Informace o zápisu do obchodního rejstříku a spisová značka (pokud se vás to týká)
- Informace o zápisu do dalších veřejných rejstříků (např. živnostenského rejstříku) nebo zákonné evidence
- Informace o výši splaceného kapitálu (pokud se vás to týká a pokud splacen je)
Máte-li akciovou společnost, musíte na webu uvést ještě pár dalších údajů navíc:
- Informace o svolání valné hromady a další související údaje
- Informace o členství v koncernu (pokud se vás to týká)
Majitelé e-shopů by na svých stránkách měli mít také tyto dokumenty:
- Všeobecné obchodní podmínky
- Zásady ochrany osobních údajů
- Reklamační řád
Webové stránky nejsou povinné, ale…
Na akciovou společnost se vztahuje ještě jedna výjimka. Zatímco ostatní firmy nemusí mít vlastní webové stránky, pro akciovky je to ze zákona povinné (a to včetně všech výše uvedených údajů).
Pro všechny ostatní podnikatele platí, že si stránky rozhodně nemusíte zakládat jen kvůli tomu, abyste na nich zveřejnili své identifikační údaje. Když už si je ale založíte, dejte si pozor, abyste některou z informací nevynechali. V opačném případě vám totiž hrozí pokuta až 50 000 Kč a zákaz činnosti až na 1 rok.
Své identifikační údaje zároveň umístěte tak, aby je každý snadno našel. Máte-li několik jazykových mutací, pak tyto informace uvedeďte na každé z nich.
Povinné údaje ale nezveřejňujete jen proto, abyste se vyhnuli sankcím. Pokud váš zákazník na webu snadno dohledá veškeré informace, budete na něj působit důvěryhodněji a zvýší se tak pravděpodobnost, že u vás nakoupí nebo vás vůbec osloví.
No řekněte sami, objednali byste si něco na webu, u kterého nevidíte, komu vůbec patří? Nejspíš byste si transakci dvakrát rozmysleli…
To platí také pro další kontaktní údaje. I když vám to zákon neukládá, měli byste do kontaktní sekce přidat ještě telefonní číslo, e-mail a kontaktní formulář.
Jak by měla výsledná sekce vypadat?
U fyzické osoby podnikající například takto:
Jana Nováková
Horní 123, 110 00 Praha 1
IČO: 12345678
Telefon: +420 123 456 789
E-mail: jana.novakova@web.cz
Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku u Magistrátu Hlavního města Prahy od 10. 11. 2020.
Evidenční číslo ŽL: 12345 – 123456789
Pro právnickou osobu podnikající pak platí toto:
Firma s.r.o.
Sídlo: Horní 123, 110 00 Praha 1
IČO: 12345678
DIČ: CZ12345678
Telefon: +420 123 456 789
E-mail: info@web.cz
Splacený základní kapitál: 100 000 Kč
Společnost Firma s.r.o. je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 12345.
Nejnovější články
Kdy uvidíte první výsledky obsahového marketingu?
Obsahový marketing je běh na dlouhou trať. Na výsledky si musíte počkat, ale o to dlouhodobější budou. Podívejte se, jak na kvalitní obsah.
Proč byste měli být vidět na internetu?
Proč byste měli být vidět na internetu?10. 10. 2020Autor: Nikola JankovičováOnline prezentace je v dnešní době pro podnikatele téměř nezbytná. Nezáleží na tom, zda se zaměřujete na internetový prodej zboží nebo nabídku služeb v kamenné...
Kontaktujte nás
Kontaktní osoba
Nikola Jankovičová, MSc.
Štrossova 1338, 53003 Pardubice
Další informace
IČO: 07748299
Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku u Magistrátu města Pardubic od 20. 12. 2018.