Proč byste měli být vidět na internetu?
10. 10. 2020
Autor: Nikola Jankovičová
Skvělý pomocník v každé době
Ať už se svým podnikáním teprve začínáte, nebo se v oboru pohybujete mnoho let, prezentace na internetu může znatelně zlepšit vaše výsledky.
Představte si situaci, kdy se vám rozbije pračka, hledáte nového kadeřníka nebo si chcete koupit nový telefon. Co uděláte nejdříve? Pravděpodobně otevřete Google nebo Seznam a začnete vyhledávat, kdo vám pračku opraví nejrychleji, jaká kadeřnictví jsou ve vašem okolí a kde koupíte telefon nejlevněji.
Pokud se ve vyhledávání neobjevíte, potenciální zákazník si nejspíš vybere vaši konkurenci. A to i v případě, že byste práci odvedli kvalitněji, rychleji nebo jim nabídli lepší cenu.
Nemusíte utrácet desetitisíce
Prezentace na internetu ale neznamená jen placenou reklamu na Facebooku, případně bannery na stránkách, které navštěvujete. Základem jsou webové stránky, taková vaše online vizitka. K tomu, abyste se začali objevovat ve vyhledávačích úplně stačí jednostránkový web, na kterém bude něco o vaší firmě, ukázky vaší práce a kontakt.
Nezapomínejte ale, že se jedná o vaši vizitku a uživatelé si z ní o vás vytvoří první dojmy. Pokud si tedy nejste jistí, že zvládnete napsat bezchybné a poutavé texty a vytvořit design, které na první pohled zaujme, svěřte se raději do rukou profesionálů.
Další možností, jak být na internetu vidět, je zápis v katalogu firem, třeba na stránkách Firmy.cz, a vytvoření profilu na Google Moje Firma. Právě tyto dva účty vám zajistí, že se budete zobrazovat v pravém sloupci vedle výsledků vyhledávání a uživatelé ihned uvidí všechny potřebné informace a mohou vás rovnou kontaktovat.
Neměli bychom zapomínat ani na sociální sítě. Uživatelé tam tráví svůj volný čas a mnohdy je využívají jako zdroj informací. Právě proto byste měli na svém Facebooku, Instagramu, LinkedInu, Twitteru, Pinterestu nebo YouTube sdílet obsah, který uživatele zaujme. Lajky už v dnešní době nejsou priorita, mnohem důležitější je předávat ostatním své znalosti, tipy, postřehy a aktivně s nimi komunikovat.
Optimalizace je základ
Potenciální zákazníci vás ale najdou pouze v případě, že budete mít své firemní zápisy a profily na sociálních sítích správně vyplněné a webové stránky optimalizované. Na vyhledávací dotaz „truhlář česká třebová“ se vaše firma zobrazí pouze v případě, že váš web bude tato slova obsahovat. Nemělo by na něm tedy chybět nic, co vaši zákazníci ve spojení s vašimi službami hledají. K tomu slouží analýza klíčových slov, kterou většina agentur nabízí v rámci tvorby webu.
Pokud budete mít své stránky dobře udělané, budete se zobrazovat na vysokých příčkách ve vyhledávání a zákazníci na ně budou přicházet organicky.
Vy si pak budete moci pomocí nástrojů jako Google Analytics a Google Search Console zobrazovat, kolik lidí je navštíví, odkud se na ně dostanou, jaká klíčová slova při tom používají a na jakých pozicích se nacházíte u jednotlivých dotazů. Ale o tom zase příště…
Nejnovější články
Kdy uvidíte první výsledky obsahového marketingu?
Obsahový marketing je běh na dlouhou trať. Na výsledky si musíte počkat, ale o to dlouhodobější budou. Podívejte se, jak na kvalitní obsah.
Údaje, které na vašem webu nesmí chybět
Údaje, které na vašem webu nesmí chybět10. 11. 2020Autor: Nikola JankovičováWebové stránky slouží především k tomu, aby o sobě firmy daly vědět a získaly nové zákazníky. Pokud ale nechcete dostat pokutu a zákaz činnosti, měli byste...
Kontaktujte nás
Kontaktní osoba
Nikola Jankovičová, MSc.
Štrossova 1338, 53003 Pardubice
Další informace
IČO: 07748299
Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku u Magistrátu města Pardubic od 20. 12. 2018.