Kdy uvidíte první výsledky obsahového marketingu?

10. 9. 2021
Autor: Nikola Jankovičová

Tvorba obsahu na vaše webové stránky a sociální sítě zabere spoustu času. Ze začátku se vám možná bude zdát, že nepřináší žádné výsledky, ale nevzdávejte to. Kvalitní obsahový marketing vám totiž postupně začne generovat nové zákazníky a vaše trpělivost se vám nakonec mnohonásobně vrátí.

Obsahová strategie je základ

Zatímco reklama na Facebooku nebo Googlu přináší konverze primárně ve chvíli, kdy je spuštěná, kvalitní obsah jednou umístíte na svůj web a nové kontakty díky němu budete získávat i po několika letech.

Jak ale zvolit ta správná témata? A kde je komunikovat? Právě na tyto otázky vám odpoví obsahová strategie. Jasně si v ní definujte cílovou skupinu, styl komunikace, zajímavá témata, způsoby, jakými je zpracovávat a distribuovat a stanovte si reálné cíle.

Všechna vaše videa, e-booky, články nebo příspěvky na sociální sítě by měly být v souladu s touto strategií. Netvořte obsah jen proto, abyste za každou cenu zveřejnili něco nového. Kvalita je totiž mnohem důležitější než kvantita.

 

Buďte trpěliví

Máte pečlivě vypracovanou obsahovou strategii, vydali jste pár zajímavých článků, natočili video, ale výsledky se stále nedostavily? Možná si říkáte, co jste udělali špatně… Návštěvnost vašich stránek bohužel nevzroste hned, jakmile zveřejníte první příspěvek.

Nevzdávejte se, obrňte se trpělivostí a pokračujte v tom, co jste si na začátku definovali. Pokud budete pravidelně publikovat kvalitní obsah, výsledky se dříve nebo později projeví.

Přesná doba sice závisí na mnoha faktorech, ale většinou zaznamenáte první viditelné změny v návštěvnosti po 3 až 6 měsících. A ještě dlouhé roky poté budete rádi, že jste s obsahovým marketingem tenkrát začali.

 

Vyhodnocujte výsledky

Zajímavý obsah vám může přinést vyšší návštěvnost webových stránek, lepší pozice ve vyhledávání, více zpětných odkazů, vyšší počet interakcí na sociálních sítích a v neposlední řadě více kontaktů a zákazníků.

Výsledky můžete sledovat třeba v Google Analytics. Jde o celosvětově nejrozšířenější nástroj pro webovou analytiku a jeho ovládání je poměrně intuitivní. Pár kliknutí vám stačí na to, abyste se podívali na počet návštěvníků, jaké stránky nejčastěji navštěvují, kolik času na vašem webu tráví a které produkty si objednávají.

Nezapomínejte ovšem na to, že samotný obsahový marketing nestačí. Blogové články vám sice přivedou nové návštěvníky, ale je potřeba o ně ještě trochu pečovat a vybudovat si u nich důvěru, aby se stali vašimi spokojenými zákazníky.

Nejnovější články

Údaje, které na vašem webu nesmí chybět

Údaje, které na vašem webu nesmí chybět

Údaje, které na vašem webu nesmí chybět10. 11. 2020Autor: Nikola JankovičováWebové stránky slouží především k tomu, aby o sobě firmy daly vědět a získaly nové zákazníky. Pokud ale nechcete dostat pokutu a zákaz činnosti, měli byste...

Proč byste měli být vidět na internetu?

Proč byste měli být vidět na internetu?

Proč byste měli být vidět na internetu?10. 10. 2020Autor: Nikola JankovičováOnline prezentace je v dnešní době pro podnikatele téměř nezbytná. Nezáleží na tom, zda se zaměřujete na internetový prodej zboží nebo nabídku služeb v kamenné...

Kontaktujte nás

Kontaktní osoba

Nikola Jankovičová, MSc.

Štrossova 1338, 53003 Pardubice

Další informace

IČO: 07748299

Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku u Magistrátu města Pardubic od 20. 12. 2018.